Afschaffing voorrang van rechts nog niet helemaal op punt

Op 16 december 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Steenbergestraat - Dries

Die ‘vlotte omschakeling’ waar het gemeentebestuur het over had, blijkt nu toch niet zo vlot te verlopen.

Er lijken nog wel heel wat problemen te zijn met de afschaffing van de voorrang van rechts in Glabbeek. De beloofde informatieborden (die oorspronkelijk voorzien waren van eind september t.e.m. 10 november) op alle toegangswegen tussen Glabbeek en de buurgemeenten bleven uit. Wij hebben ze alvast niet opgemerkt! De online campagne was er wel, maar is toch onvoldoende om iedereen op de hoogte te houden van zo een drastische beslissing.

Op 11 november werd door het gemeentebestuur nog verkondigd dat tegen 1 december de verkeersborden en signalisatie door de technische dienst straat per straat aangepast zouden worden. Dat die periode wel degelijk nodig zou zijn om alle oude signalisatie te verwijderen, nieuwe signalisatie te plaatsen, verfwerken (belijning) te voorzien op het wegdek, is uiteraard niet meer dan normaal.

Spijtig genoeg, zijn we deze periode al overschreden en het is toch niet helemaal zoals ons beloofd werd. Nog niet alle straten kregen nieuwe verkeersborden, bij sommige straten (kruispunt Steenbergestraat – Dries) was de technische dienst zelfs iets te enthousiast en plaatsten ze er maar liefst twee (B1 en B5). Dat de belijning op zich laat wachten, is op zijn minst gezegd ook geen pluspunt, en dat zal nog niet voor direct zijn. Voor wegenverf dient de temperatuur van het wegdek ten minste 5° C te bedragen.

B1
B5