Glabbeek wordt partner van de European Disability Card

Op 9 maart 2020, over deze onderwerpen: N-VA Glabbeek
European Disabilty Card

Onze gemeente is partner geworden van de European Disability Card. Met die kaart kunnen personen met een beperking makkelijk aantonen dat ze in België erkend zijn als persoon met een handicap. Zeker voor mensen met een beperking die niet visueel waarneembaar is, zoals autisme, is het een dankbaar hulpmiddel. De kaart kwam er na jarenlange inzet door Pieter Paul Moens, bestuurslid van N-VA Lebbeke, die zelf autisme heeft.

In het verleden stonden personen met een beperking soms in de kou, omdat ze bij aanbieders van cultuur-, sport- en vrijetijdsactiviteiten hun handicap niet op papier konden bewijzen. De European Disability Card maakt komaf met die pijnlijke situaties.

N-VA Glabbeek is dankbaar dat onze gemeente eindelijk partner is geworden. “Wij hopen dat het gemeentebestuur de kaart ook actief zal promoten, zodat we mensen met een beperking meer kunnen betrekken bij het sociale gebeuren in Glabbeek”, zegt bestuurslid Lies Boels, die zelf al een European Disability Card heeft.

Bekijk hier het volledige dossier: "European Disability Card"