Gouverneur legt Glabbeeks burgemeester aan de leiband

Op 12 mei 2016, over deze onderwerpen: Financiën

Men kan er niet naast kijken. Burgemeester Reekmans gebruikt het ‘Glabbeeks Infoblad’ als een gratis propagandaplatform om zichzelf en zijn schepenen in de kijker te plaatsen.

Naar aanleiding van de publicatie in het december nummer van 9 foto’s van Peter Reekmans en een promotie artikel voor zijn nog te verschijnen boek heeft N-VA Glabbeek een klacht ingediend bij de Gouverneur.

In zijn antwoord van 04-05-2016 stelt Gouverneur Lodewijk de Witte zeer duidelijk dat het gemeentebestuur hier een stap te ver is gegaan en vraagt nadrukkelijk om deze werkwijze onmiddellijk stop te zetten.

In zijn brief omschrijft de Gouverneur de feiten als volgt: “Uit mijn onderzoek van 8 informatiebladen ‘Glabbeek’ blijkt dat zowel de burgemeester, als de meerderheidspartijen veelvuldig aan bod komen op de commerciële pagina’s. Nergens komen de oppositiepartijen aan bod of wordt er reclame gemaakt voor een festiviteit/activiteit van de oppositie. Daarentegen wordt het huidig gemeentebestuur dikwijls in de verf gezet, is er veel aandacht voor de heer Reekmans en wordt er informatie gegeven die niet als neutraal beschouwd kan worden".

Geert Vandenput, Voorzitter van N-VA Glabbeek is zeer tevreden dat Peter Reekmans door de Gouverneur streng wordt terecht gewezen en hij verwittigt het schepencollege: “Wij zullen deze zaak blijven volgen en indien nodig terug ingrijpen. Het infoblad moet openstaan voor iedereen, zonder inmenging of censuur van de burgemeester”.

Bekijk hier het volledige dossier: "Gemeentelijk infoblad"