Zwartboek tegen de Glabbeekse evenementenhal

Op 26 februari 2017, over deze onderwerpen: Financiën, AGB - Autonoom Gemeentebedrijf, Algemeen Beleid
Zwartboek

Onder druk van de Glabbeekse oppositie heeft Peter Reekmans in zijn hoedanigheid van voorzitter van de raad van bestuur van het autonoom gemeentebedrijf (AGB) een ondernemingsplan voor een evenementenhal voorgesteld.

In eerste instantie maakte het gemeentebestuur zich sterk om met een budget van 250.000 euro een evenementenhal te bouwen voor +/- 2.000 personen. Reeds in januari 2016 heeft N-VA Glabbeek gereageerd en er op gewezen dat men hiermee zeer bewust de inwoners om de tuin leidde.

Een jaar later is de kostprijs al gestegen tot +/- 1.500.000 euro, heeft men het project overgeheveld naar het AGB en doet de gemeente jaarlijks afstand van 87.000 euro huurgelden om het AGB in staat te stellen een lening van 840.000 euro af te betalen.

In dit zwartboek toont N-VA Glabbeek aan dat deze evenementenhal jaarlijks veel geld zal kosten, het gemeentepersoneel zal opdraaien voor bijkomend werk en de Glabbeekse handelaars miskend worden.

Dit project streelt het grote ego van het gemeentebestuur (Dorpspartij en s.pa) en laat de verkeers- en geluidsoverlast voor de burgers.

De financiële gegevens vermeldt in de bijlage van het ondernemingsplan zijn onvolledig en getuigen van een verregaande slordigheid. Maar zodoende wordt wel de indruk gewekt dat dit project financieel winstgevend zou zijn. Niets is minder waar en dat wordt bewezen aan de hand van meerdere voorbeelden.

Een bedrijf dat met dit ondernemingsplan start gaat binnen de kortste tijd failliet.

Deze evenementenhal zal onze gemeente niets opleveren en het verkwiste belastinggeld zal andere noodzakelijke projecten hypothekeren.

N-VA Glabbeek zal zich met alle middelen blijven verzetten tegen de bouw van de evenementenhal.

Bovenaan rechts van dit artikel kan u volgende bijlagen terugvinden:
- Zwartboek tegen de Glabbeekse evenementenhal (N-VA Glabbeek)
- AGB Glabbeek - Ondernemingsplan 2017-2019
- AGB Glabbeek - Financiële bijlage bij het ondernemingsplan 2017-2019

Bekijk hier het volledige dossier: "Evenementenhal"