BE-Alert. Meteen verwittigd bij een noodsituatie!

Op 18 december 2017, over deze onderwerpen: N-VA Glabbeek, Algemeen Beleid, Glabbeek
BE-Alert

De N-VA roept het gemeentebestuur op om Glabbeek in te schrijven voor Alert-sms van Be-Alert. Zo wordt iedereen die zich dicht bij een noodsituatie bevindt automatisch verwittigd.

Wat is BE-Alert? BE-Alert is een systeem om in noodsituaties de bevolking te verwittigen via verschillende kanalen. Het kan 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 een boodschap versturen via sms, een vaste telefoonlijn, e-mail of sociale media. Om de boodschappen van BE-Alert te ontvangen moet u zich gratis registreren via www.be-alert.be. Alle burgers die zich registreren worden bij een noodsituatie gewaarschuwd. De gewenste locaties geeft u in bij inschrijving.

Wat is Alert-SMS? Aan alle gouverneurs en burgemeesters die een BE-Alert-overeenkomst hebben ondertekend, wordt een bijkomend kanaal ter beschikking gesteld: Alert-sms. Hiermee ontvangt iedereen die fysiek aanwezig is in een bepaalde zone rond een noodsituatie een bericht, zonder voorafgaande inschrijving. Zes maanden na de start van het project hebben al 200 gouverneurs en burgemeesters een overeenkomst ondertekend. Hoog tijd dat ook het gemeentebestuur van Glabbeek zich inschrijft.

Bekijk hier het volledige dossier: "BE-Alert"