Dorpspartij kent zichzelf gouden medaille toe

Op 30 december 2016, over deze onderwerpen: Financiën

De Grote Gemeentetest van Het Nieuwsblad bezorgde de Dorpspartij een flinke kater: bijna laatste van Vlaanderen met een povere score van 5,38/10. De toegankelijkheid van het gemeentehuis kreeg een score van 1,8/10, een dieptepunt.

Maar hier heeft schepen Kris Vanwinkelen een mouw aangepast. Hij schuift de zwarte piet door naar de vorige bestuursploeg die ‘niets gedaan heeft’. Volgens hem zijn alle verbeteringen nu uitgevoerd en daarom geeft hij zichzelf een mooie gouden 9/10. De Dorpspartij heeft pech gehad, de onderzoekers waren enkele weken te vroeg gekomen en dus past de schepen de cijfers eventjes aan.

Op dezelfde manier praat de Dorpspartij alles goed. De begroting en de financiën: niets aan de hand, Glabbeek doet het schitterend.

Glabbeek doet het verre van schitterend en sinds schepen Johnny Reweghs (sp.a) liet uitschijnen dat de gemeente krap bij kas zit heeft de burgemeester het noodzakelijk geacht om een emmer vol hoera-berichten over ons hoofd te kieperen.

Om de aangekondigde investeringen uit te voeren heeft de gemeente naast de voorziene subsidies nog eens 1.920.400 euro geleend (1.120.000 + AGB 800.000). Bovendien worden ook nog gronden verkocht en zo hoopt men 2017 positief af te sluiten.

N-VA Glabbeek manipuleert geen cijfers, maar geeft de realiteit weer.

Bekijk hier het volledige dossier: "Begroting"